Az elmúlt napokban viszonylag többször futottam bele olyan cikkekbe, ahol az köszönt vissza, hogy egy az egyben próbálják néhányan másolni vagy értelmezni, amit a reklámokban látunk. Máskor is találkoztam ezzel a számomra megmagyarázhatatlan jelenséggel, mostanra viszont elérte az ingerküszöbömet.
Ezzel a bejegyzéssel szeretnék egy másik nézőpontot adni a reklámok fogyasztásához és emésztéséhez. Minden nap mindenhol találkozunk valamilyen reklámmal vagy ajánlással. Elől járnak ebben a magazinok és a tv csatornák, na meg az online portálok.
Egyszer olvastam egy gondolatmenetet, amiben összegezték a reklámok által ajánlott napi kötelező tennivalókat és a végére az jött ki, hogy ha mindent úgy csinálnánk, ahogy mások mondják, az több, mint 24 óra lenne.
Mindenkinek meg kell válogatni, hogy mire fordítja a figyelmét és mivel tölti az idejét, hogy ne felesleges dolgokra pazaroljuk energiáinkat. Ahogy a napi tennivalók közül sem csinálunk mindent úgy, ahogy a reklámok mondják, úgy nincs szükségünk a divatreklámok koppintásara sem.
A héten, ami végleg kiverte nálam a biztosítékot egy divatmagazin online portálján megjelenő cikk volt, amiben új sminkkísérletet gyűjtöttek össze néhány sminkes oldaláról. Ez abban merült ki, hogy a rúzsba különböző textil szálakat tesznek a sminkesek, ezzel elérve bunda hatást az ajkakon. Személy szerint nagyon tetszik az ötlet és biztos ki fogom próbálni, amint találok alkalmas modellt.
A probléma ott van, hogy a cikk írója olyan kérdéseket feszeget, mint hogy „melyik pasi lenne hajlandó csókot adni ilyen szájjal” vagy „hogy mutatna a munkahelyen”. Tudom, hogy sokan minden írott anyagot igaznak gondolnak, pusztán azért mert le van írva. Ezek a különleges sminkek azonban nem a hétköznapokra, de még csak nem is randira készülnek, hanem az újságok borítójára, hogy felkeltsék a figyelmet, hasonlóképpen egy-egy divatbemutatóhoz vagy plakáthoz.
Most szeretném kikérni az őszinte véleményedet. Most kivételesen arra kérlek, próbálj meg eltekinteni attól, hogy az adott ruházat vagy kompozíció személy szerint neked tetszik-e vagy sem, pusztán azt mérlegeld, hogy melyik bemutatóról beszélhettek többen. Tudom, hogy képes vagy rá!
Szóval, szerinted a lentiek közül melyik bemutató keltette a nagyobb figyelmet, melyikről beszéltek többen, melyiknek volt nagyobb reklám értéke?
Itt pedig elérkeztünk arra a pontra, ami miatt írom ezt a bejegyzést.
Arra szeretnék ösztönözni mindenkit, hogy tekintse a reklámokat inspirációnak, mert nagy különbségek vannak egy reklám és a való élet között. A reklám célja, hogy felkeltse a figyelmet. A divat világában is így van, arra hivatottak a plakátok, fotók, újságok, divatbemutatók, hogy felhívják az adott márkára a figyelmet. Ezért van az, hogy egy divatbemutatón olyan kombinációk is megjelennek a kifutón, amit nem lehet hétköznap viselni, de még egy bálba sem.
Szeretném néhány fogalom jelentését tisztázni.
Prêt-à-porter: francia kifejezés, jelentése kész viselet. Így hívjuk a divatos, hordható és egyszerűen kezelhető kész viseleteket. – ezek készülnek munkába és a hétköznapokra.
Haute couture: francia kifejezés, szó szerinti fordításban: „magas szabászat”, értelem szerint: magas színvonalú, nemes kivitelű ruhakészítés. Ezek az egyedi, általában kézzel készített termékek.
A legnagyobb divatházak mind a két kategóriában készítenek kollekciókat, de a figyelmet általában az houte couture darabok vonják magukra. Ezek a vörös szőnyegen felvonuló ruhák.
Amikor pedig egy pret-a-porter bemutatóra szeretnék felhívni a figyelmet, akkor jönnek az olyan húzások, mint hogy női darabokat férfi modelleken mutatnak be vagy kombinálnak extrém kiegészítőkkel és sminkekkel. Ilyenkor robban fel a net, és borul ki a világ egyik fele, hogy a „világ megérett a pusztulásra”, stb. Pedig ez semmi más, mint figyelem felkeltés és lássuk be, a célt eléri, még akkor is, ha tudjuk, hogy nem ez lesz a meghatározó öltözködés a következő szezonban.
Összegzésként szeretnélek arra ösztönözni, hogy figyelj, mérlegelj és válogass a rád zúduló ingerek közül. Döntsd el, hogy mi az a ruha, smink vagy kiegészítő, amit szívesen hordanál, nehogy végül az hordjon Téged.